Ciężarówki z gazem a ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym

0
144

Jeśli planujesz używać swojej ciężarówki jak samochodu, pragnąc
szybkiego, cichego przyspieszania i rzadko kiedy ciągniesz
ciężki ładunek i nie planujesz tego przez długi czas,
możesz chcieć mieć silnik benzynowy. Silniki gazowe pracują
płynniej, łatwiej jest znaleźć paliwo, a
silniki gazowe uruchamiają się łatwiej przy zimnej pogodzie.

Jeśli planujesz używać swojego pojazdu do holowania, cenisz sobie
dobrą oszczędność paliwa i planujesz przejechać wiele kilometrów
, możesz chcieć oleju napędowego. Cena zakupu
ciężarówki z silnikiem Diesla jest naprawdę wysoka, chociaż mogą
zaoferować wiele w zamian.

Poniżej znajdziesz wiodących producentów pojazdów
i ich ofertę.

Dodge
Ciężarówki 2500 i 3500 Dodge Ram Heavy Duty są
najnowsze ciężarówki 3/4 i 1 ton na drodze. W
2002 roku Ram nie miał wystarczającej mocy z
245 HP 9.5L. Dodge obiecał mocniejsze
silniki dla platformy 2500/3500 i
spełnił tę obietnicę.

Nowym silnikiem bazowym jest benzyna V-8 o pojemności 5,7 l,
która jest nie tylko najmocniejszym silnikiem w
grupie o mocy 345 KM, ale także ożywia dobrze znaną
i historyczną nazwę Hemi.

Ford
Ford pomógł we wprowadzeniu
rynku ciężarówek 3/4 ton i 1 tony do miejsca, w którym jest dzisiaj, kiedy wprowadził
swój międzynarodowy
silnik wysokoprężny z udarem w 1994 roku. Przed 1994 r. Te silniki diesla
były źle zbudowane i nie dorównywały dużym
calowym silnikom benzynowym.

W latach 1994–2002 ponad 70% Fordów Super
Cuty było sprzedawanych z opcjonalnym
silnikiem wysokoprężnym V-8 o pojemności 7,3 l. Silnik ten pomógł Fordowi znaleźć
się w czołówce producentów ciężarówek z silnikiem Diesla, ponieważ mieli więcej
niż potrzebowali, aby zdominować rynek.

Chevrolet / GMC
Modele GM 2500/3500 bliźniaki Silverado HD i Sierra
HD są standardowo wyposażone w silnik benzynowy GM 6.0L
V-8. Ten silnik jest idealny do samochodów ciężarowych 3/4 ton, w
których holowanie nie stanowi problemu. Ulepszenia
rozpoczynają się od 8,1-litrowego silnika gazowego V-8 opartego na
czcigodnym silniku wielkiej bryły Chevroleta.

Przez lata ciężarówki z silnikiem Diesla okazały się
wydajne pod względem przebiegu, idealne do holowania i
łatwe w utrzymaniu. W przeciwieństwie do silników gazowych, diesel
silniki nie mają świec zapłonowych, co oznacza
, że nie trzeba ich dostosowywać tak blisko, jak
silników benzynowych.

Dla tych, którzy lubią
często przewozić ciężkie ładunki , najlepszym wyborem jest olej napędowy. Możesz
uzyskać sporo kilometrów na galon, a
ciężarówki z silnikiem Diesla są zbudowane tak, aby przejść 250 000 mil lub
więcej, zanim silnik będzie wymagał ponownego rozruchu,
co czyni je zakupem wartym więcej niż
twoich pieniędzy.